הפרויקט הגדול הבא: עיריית צפת תשקיע כ- 10 מיליון ₪ בטיפוח וחידוש השכונות

5 נובמבר 2020 מאת צפת על המפה

לצד טיפוח וחידוש העיר צפת ופיתוח הכבישים מקפיד ראש העיר שוקי אוחנה לכתת רגליים משכונה לשכונה על מנת לבחון מקרוב את הצרכים ולקדם פרויקטים משמעותיים. לצד מבצעי הניקיון והטיפוח בשכונות העיר צפת, מקדם אוחנה בימים אלו פרויקט רחב היקף וחסר תקדים שכמותו לא נראה בעיר צפת מעולם: טיפוח וחידוש המרחבים המשותפים-ציבוריים, בתוך השכונות.

מדובר בשטחים ציבוריים משותפים שהוזנחו במשך שנים רבות וספק אם אי פעם טופלו על ידי הרשות, בשל העובדה כי מדובר בהזנחה רבת שנים מדובר בפרויקט נרחב ומעמיק שיחד עם פרויקט שיקום שכונות בדרום העיר וההתחדשות העירונית בשכונת כנען, צפוי לשנות באופן משמעותי את הנראות והטיפוח בשכונות הפנימיות. בחודשים האחרונים בוצע פיילוט בשכונת אנילביץ בצפת ולאור שיתוף הפעולה והצלחת הפיילוט, הוחלט להתקדם לפרויקט נרחב בסדר גודל שכזה.

בימים אלו ממש עוברים צוותים מקצועיים שכונה שכונה ומבצעים מיפוי לפי רמת דחיפות, צרכים וכו'. במסגרת המיפוי מאתרים הצוותים המקצועיים את הצרכים המשתנים משכונה לשכונה, לרבות מדשאות, גינון, אלמנטים חזותיים, ספסלים, תשתיות השקיה, פחונים וכו'. עבודת המיפוי צפויה להסתיים בחודש ינואר הקרוב ומיד לאחר מכן תקדם עיריית צפת מכרז במטרה לצאת לבצע את הפרויקט באביב הקרוב. על פי הערכות בעיריית צפת עלות הפרויקט נאמדת בסכום משמעותי הצפוי לנוע סביב 10 מיליון שקלים.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "אנחנו מבצעים מיפוי בכל רחבי העיר ונבצע עבודות בכל השכונות אך מטבע הדברים הפרויקט יהיה משמעותי ומעמיק יותר בשכונות הדרומיות ובכנען. המטרה הינה לשפר את איכות חיי התושבים וחזות השכונות. אני פונה אליכם תושבי העיר- השטחים המשותפים הינם תחת אחריותכם. מאחר והוזנחו במשך שנים רבות אנחנו נקדם את הפרויקט כדי לפתח ולחדש. זה הזמן להקים וועד בכל שכונה או לבחור אדם שיהיה אחראי לשמור על כך לרווחת כולנו ועל מנת שההשקעה הכבירה שלנו תישמר לרווחת התושבים שנים רבות".

צילום: עיריית צפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

css.php
כלי נגישות