לאחר מאבק ממושך והתנגדות נחרצת של עיריית צפת: נפסלה תכנית לבניית מגדלים ברחוב האר"י!

9 נובמבר 2020 מאת צפת על המפה

לאחר מאבק עיקש שהובילה עיריית צפת יחד עם תושבי העיר, נפסל הפרויקט על מדרון רחוב האר"י, שעל פי התכניות כלל שלושה מגדלי מגורים בעלי 9-11 קומות שהיו מהווים מפגע נופי משמעותי ופגיעה באופייה של צפת.

הפרויקט שתחילת דרכו זכה לתמיכת העיריה עבר שינויים משמעותיים וחריגות שהובילו את עיריית צפת לעתור ולהתנגש מכמה סיבות: ראשית חריגה מתכנית המתאר לעיר המאפשרת בניה חדשה נמוכה בהרבה מהמתוכנן בפרויקט, במטרה לשמר ולהגן על ייחודה של העיר, על ערכיה האורבניים, על נופיה התרבותיים של העיר ועל תפקוד תקין של המערכות העירוניות בעיר העתיקה. בנוסף, הפרויקט המתוכנן היה בעל 80 יחידות דיור סך הכל.

כמו כן הצורך לטפל בעומסי התנועה ובמצוקת החנייה ברחוב האר"י כאשר ישנם פרויקטים שחלקם מאושרים וחלקם בשלבי אישור שיסייעו לפתרון הבעיה בצורה משמעותית לרווחת התושבים. תושבי השכונה בפרט והעיר בכלל התנגדו גם כן לפרויקט וגיבו את עמדת העירייה. בין הטענות: פרויקט המגדלים עלול היה ליצור עומסי תנועה גדולים בהרבה מהמצב הנוכחי, לחסום את נופה של העיר צפת ולהוות מפגע בתשתיות שלא יעמדו בעומס באזור וותיק זה.

המחלקה המשפטית ומחלקת ההנדסה בעיריית צפת הציגו את הטענות באופן ברור ונחרץ וכאמור הוועדה החליטה לפסול את התכנית פה אחד וציינה בהחלטתה: "לאחר בחינת ההתנגדויות בנסיבות הנוכחיות ובראיה תכנונית עדכנית הועדה מחליטה לא לקדם את התכנון המוצע בתכנית הנדונה. הוועדה מזהה את שטח התכנית כאתר אסטרטגי וחשוב לפיתוח העיר העתיקה… לא נכון לקדם כעת תכנון נקודתי במקום שזוהה הן כבעל השפעה משמעותית על סביבתו והן כשטח בעל פוטנציאל לתת מענה לצרכים קריטיים של העיר העתיקה. אישור התכנית במתכונתה הנוכחית יהווה פגיעה בחזון המתגבש ובאפשרות לממש את הפוטנציאל הגלום במקום".

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הגיב להחלטה ואמר: "מדובר בהחלטה חשובה ומשמעותית אני מברך על כך ומודה למחלקה המשפטית ומחלקת ההנדסה על הפעילות העיקשת למנוע מפגע משמעותי שכזה בעיר צפת. נמשיך לשמור על הייחודיות של צפת, ההיסטוריה, אופייה ויופייה של העיר שאין עוד כמוה בעולם".

צילום: עיריית צפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

css.php
כלי נגישות